Szerző: fulopmihaly
2020. október 08. - 20:25

Dieseles kattogás főleg hidegen 1,4 benzinesen, G4FA

Kedves Kiaszakértő!
Láttam már itt választ csörgő motorhangra, ami a témám címében említett G4FA motoroknál, de másoknál is eléggé ismert probléma. A dieselszerű csattogó hang alapjáraton nagyon erős, feltűnő, főleg hidegen, melegen csendül, de hallható. Természetesen hidegen, motorfék üzemben is rázendít, mivel terheletlen üzemmódban fut. Melegüzemben autózás közben nem ad zajt (egyelőre). Újdonság volt hallanom, hogy amennyiben a dugattyú-henger környékén keresgélünk, akkor a dugattyú szoknyán lekopott teflon réteg miatt is kattog-klaffoghat. Sajnos hangja szerint ezt is el tudom képzelni. Eddig még csak a dugattyú-csapszeg kotyogásáról olvastam, (ha ott ezt jól gondolják (?)) KIA fészbuk csoportokban. Most cseréltettem láncot, gondoltam megszűnik a probléma (2010-es Venga, rossz konstrukciójú feszítővel) lehet okoskereket is érdemes lett volna... Kb. 1000 km futás után megnéztem: feszes, bár hozzáteszem, a 90 E-t futott motorban minden vezérműkerék maradt, amivel nem nagyon értettem egyet, de emiatt nem kattoghat-csattoghat, legfeljebb hamarabb lelazul majd.
Mit javasolna?
-Rakassak egy vezérlés szettet, összes kerék és okoskerék cseréjével?
-Érdemes előtte egy VVTI szelenoid szelepcserével próbálkozni? (Bár ugyan működik, tisztítottam, megnéztem. Nem tudom van -e szűrő alatta, azt még megnézem.)
-A forgattyús mechanizmusban a dugattyú problémája jelentkezhet egy 90 E futású motornál is?

Szomorú egyébként, hogy ezt a hangot több egészen fiatal 15-25 ezres futású KIA benzines motornál is elpanaszova láttam hang-videokommentekben.

Köszönöm szépen válaszát!